mandag 13. desember 2010

jul på kjøkkenet


Jeg har vokst opp med en mamma som har likt å stelle og ordne til jul. Når advent kom, betydde det blant annet julegardiner og juleputer (!) på kjøkkenstolene. Hun kunne kunsten å lage det koselig rundt seg - og kan det forsåvidt enda. Men nå har jeg mitt eget hus, og jeg må ta med meg lærdommen og skape kos på egenhånd ;) 


Selv om jeg ikke har puter på stolene, så har jeg sydd julegardiner. Enkle gardiner inspirert av Emmelines "pynte-fjuske-liftgardiner". Kjempeenkle å sy. Som oppheng har jeg borrelås på listen over vinduet. Det er genialt og gjør det enkelt å bytte gardiner! Julegardinene er liftgardiner som er rullet opp. De gardinene jeg hadde før var bare en enkel kappe med pompong-bånd nederst. Supermannens kommentar til pompongene var; "Hva tror du folk som går forbi vinduene tenker om MEG?!" ..men de fikk henge.


Det er koselig å bytte ut litt og gjøre huset mer "julete". Jeg pusler rundt og riktig koser meg. Forventningene og gleden over julen som snart er her øker for hver dag som går!

4 kommentarer:

  1. Å,- så koselig da! Du har i alle fall lært å lage det fint og smakfullt rundt deg! Men det er da så morsomt å pynte og lage en forandring til jul. Jeg har tatt fram litt etter hvert nå i den siste uken, nå har englene kommet i vinduskarmen og Jesusbarnet sammen med Maria og Josef er på plass. Julegardinene henger på kjøkkenet med et fint sølv-hjerte hengende under fra deg og en engel fra Ragnhild. Det gir meg noe å se på når jeg lager mat, sender dere en tanke og gleder meg over hver dag jeg er frisk og kan nyte dagene og kaffekoppen.. God advent!Mamma

    SvarSlett
  2. det var jo kjempe koslige bong bong gardiner du hadde før da. Også ble det herligt julete sånn du fikk det nå!
    Klem fra søskenbarn Hege
    ;)

    SvarSlett
  3. Gleder meg til å se julekjøkkenet live!:) Det er alltid koselig hos dere enten det er jul eller hverdag!God klem

    SvarSlett
  4. Takk dere :) Ja, det er kjekt å pynte og gjøre det koselig i huset.

    Koselig å høre fra deg, Hege. Håper alt er bra med dere!

    Anka: Gleder meg jeg også :) See u!

    SvarSlett

Så hyggelig at du fant veien inn hit! Jeg setter stor pris på at du har lyst å legge igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...