mandag 28. februar 2011

husmortips på en mandag

Hvem har vel ikke sett disse gamle sprayboksene med strykelett og strykestivelse i dagligvarebutikken? Litt kule er de kanskje, men jeg synes  ikke akkurat at de er noen godtepose for øyet. Likevel; i enkelte tilfeller er det jo det indre som teller. 


Her en dag trengte jeg å stive av kjøkkengardinene og kjøpte derfor den ene boksen (haha - TRENGTE å stive av.. snakk om å være 80 i hodet). Og du, den funket jo helt suverent. Bare å spraye på og stoffet ble superenkelt å stryke, og glatt og fint i etterkant. I tillegg lukter det godt og rent også. Det er mulig at det bare er jeg som ikke har testet ut disse før. Men de gamle flaskene har jo sett litt bestemor-aktige, så jeg tenkte de muligens hadde sett sine beste dager.

Hvem trenger vel dyre dråper strykevann fra Durance når frøken strykelett og herr og fru stivelse gjør strykingen lett som en plett?



Et annet tips er å stikke innom Blafre-butikkenEkeberg. Der var vi på søndag. Fin butikk og nydelig kaffe. Husmødre trenger da også en kafétur iblant ;)


Siste dag i februar
Vår, velkommen skal du være!

8 kommentarer:

  1. Jeg tenker på farmor når jeg ser de...fint at du minner meg på de...de kan jo faktisk trengs en dag ;)

    Var på Blafrebutikken for et par uker siden!
    Hærlig sted og kaffe. Nytelse for øye. Gikk ut derfra med en boks, selv om det var hard å gå fra mye som jeg hadde lyst på ;) Klæm

    SvarSlett
  2. Jeg har en sånn boks som er sikkert 10 år gammel nå. Det sier litt om hvor ofte jeg stryker... Men godt synes jeg også det lukter! :)

    Blafre-butikken skal jeg absolutt ta en tur til en dag!

    SvarSlett
  3. Ja, stiff er egentlig genialt. Har en boks stående - må nok ta den frem fra glemselen. Hadde glemt at jeg hadde den og hvor effektiv den er :-) Takk for tipset.
    Klem fra Eva
    PS: Ja, de ser ut som etterlevninger fra 50-tallet. Hihi

    SvarSlett
  4. Ser unektelig gammeldags ut ja :o)
    Har aldri testa det, så eg takke for tips.

    Flotte syresultater i forrige innlegg og da!
    Flinka!

    SvarSlett
  5. Å den där termosen är superfin. Tack för att du visade mig hit, massor av fint att titta på.

    /Mia :)

    SvarSlett
  6. Detta må prøvast :)
    Har og hørt at du kan spraya julatre med strykestivelse. Då skal de visstnok holda seg flott litt lenger og det blei så fin glans i det. Er ikkje prøvd her i heimen :)

    SvarSlett
  7. strykespray funker som bare det!! ..og jeg synes det lukter veldig godt :)
    ..bare prøv å ikke spray så masse på gulvet (slurvete..jeg..?) for da blir det glatt :)

    SvarSlett
  8. Hei...Har du et tips om hvor en kan kjøpe Stiff sin strykelett? Finner bare strykestivelse i butikkene..

    SvarSlett

Så hyggelig at du fant veien inn hit! Jeg setter stor pris på at du har lyst å legge igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...