mandag 14. mars 2011

j u s t perfect


For en SUPER dag! Jeg stod opp grytidlig - heeelt uthvilt. Ordnet barna og meg selv og lagde deilig frokost til oss alle tre. Det er så godt med sånne treige morgener. Så dro vi i barnehagen med eldstemann. 

Etterpå fikk jeg tørket støv og vasket vinduer - samtidig som deigen med deilige knekkebrød fikk svelle litt. Knekkebrød ble stekt og jeg fikk laget herlige kjøttkaker fra BUNN av. Det var første gang, men DUenkelt!! Etterpå bar det på mammatrening (eller babygym som mannen kaller det *smil*). Det var en fantastisk time. Godt å få brukt kroppen til noe annet enn husarbeid


Vel hjemme sov minstemann godt. Jeg fikk dusjet og tatt meg en deilig kaffe i etterkant. Så sveipet jeg raskt over gulvene og ryddet litt i lekene til eldstemann. 

Så nå sitter jeg her da. I et rent og pent hus, og med mat oppover ørene.


Fleip eller fakta? FLEIP! (med hilsen fra en vissen perleblomst)

*smil* 
Det eneste som var sant var at jeg har vært på babygym. Og babygym , my ass! Ny instruktør rekruttert fra en mindre hyggelig plass, hvis mål var å se oss LIDE. Så etterpå har jeg bare sittet i sofaen og tenkt at; nå var jeg jammen flink. Nå fortjener jeg å slappe av litt

Har i det siste hatt mange diskusjoner om bloggverdenens vakre ytre. Så da var det på tide med litt hardcore reallife fra denne kanten:


Her er nemlig sannheten sett fra kontor/hobbyhjørnet på loftstua. Jeg skal rydde litt altså. I løpet av uka. Og så har jeg også lyst å få til en inspirasjonsvegg over skrivebordet. Vi får se når energien kommer over meg igjen. Akkurat nå er det nok å tenke på at de stakkars beina mine skal gå heeeelt til barnehagen og tilbake igjen.

Finfin mandag til deg! Med rot eller uten
That's life.

klynk-klynk (musklene mine)

33 kommentarer:

  1. :o)

    Nå tenkte eg fysst at det e visst nåken så har det sånn, og blei litt sånn misunnelig og syns nesten litt synd på meg sjøl ;o)

    Må sei eg likte avslutningen MØØØØKJE bedre, tihi :o) Kjente meg så møkje bedre igjen der ser du...

    Hærligt innlegg snuppa!

    SvarSlett
  2. Haha, nå måtte jeg le. Først tenkte jeg at du må være den perfekte husmor, men så skjønte jeg at du er som resten av oss. I hvert fall som meg! :) Supert innlegg!! :)

    SvarSlett
  3. Eg begynte alvorleg å lure på om det her verkeleg var mogleg, ispedd ein kraftig desj misunnelse...Så det var litt godt å sjå at det ikkje var heilt slik dagen hadde vore, sjølv om eg unnar deg å skulle hatt det slik.

    Det "fine" med blogging er jo at ein kan velgje ut kva ein vil vise fram og skrive om, og det er jo berre ein liten del av "den store biletet". Og det er jo som oftast mest fristande å vise den "perfekte" biten. Hurra og JA! til at ein også kan vise at ein har "kaniner i krokane"...

    Ha ein strålande god dag, fine du!

    SvarSlett
  4. haha!! fantastisk!! :) kunne gjort det der, jeg også...i løpet av en u k e !!! men godt å se at vi er ganske like alle menn/kvinner! :)

    SvarSlett
  5. hihi, du er så kul! eg trudde deg eg ;O)
    og ja til real life!

    -god klem til deg

    SvarSlett
  6. Phhhuuu så deilig å oppdage et du er som resten av oss ;) Jeg fikk meg en god latter...smil...

    Go klæm! :)

    SvarSlett
  7. Kult innlegg! Jeg begynte lese, og tenkte-herregud, her har vi ei til som har det så perfekt og flott og gjør alt og forteller om det til oss alle. Takk for rotete bilder og morsomt innlegg.
    Hvil bena dine du, og nyt dagene. Heldige du som har barn å følge i barnehagen. Med eller uten slitne ben.

    SvarSlett
  8. Tenkte på det i dag at det er så mange nydelige blogger her, føler at det ikke er let å "nå opp" - TAKK for at du viser REAL LIFE!! Det ER ikke lett å holde alt i orden med unger, jobb og alt annet som kreves...

    SvarSlett
  9. Jennygirl! Du er helt fantastisk, så da gjør det ikke noe med litt rot her og der! Regner med du la merke til mine "Aldri-blitt-vasket-vinduer" hihi
    Og jammen går det å leve med også ;)
    Cissi

    SvarSlett
  10. Heisann, så morsomt innlegg og ikke minst fine bilder. Det ligger en liten overraskelse til deg inne hos meg=)

    SvarSlett
  11. Hahaha! Thats why I love you, baby!:)

    SvarSlett
  12. H E R L I G !!!!
    hehe, jeg stusset litt over at du var heeelt uthvilt.. her sitter helgens utskeielser fortsatt i :) Men du er jo bare rå på å skrive, så levende og bra!! Digger deg :)
    KLEM Carina

    SvarSlett
  13. He he...smil og latter herfra :-) Godt vi bare er helt vanlige mennesker alle sammen! Så flink du er som har kommet igang med trening da! Jeg har en på åtte måneder (i dag faktisk) og har ikke kommet i gang enda....om jeg noen gang kommer dit da ;-)

    SvarSlett
  14. Takk!! Det var akkurat det jeg trengte i dag:) Da jeg leste første del, kjente jeg faktisk at jeg ble provosert. Haha. Men tusen takk :)

    SvarSlett
  15. Jeg gikk fem på jeg, men jeg har jo alltid vært lettlurt;)
    Godt du er fornøyd med dagen allikevel, vi kan ikke være supermennesker alle sammen:) (Er egentlig noen det??)
    Ønsker deg en fin uke:)

    Klem Sissel

    SvarSlett
  16. Jeg ler og ler! Begynte å telle timer og skjønte at det måtte være noe muffens her. Hvis ikke dere stod opp kl.0430 da..?

    Veldig vittig og godt for alle å lese:-)

    SvarSlett
  17. Hi hi, kanonbra innlegg (ler og ler).
    Fikk nesten litt dårlig samvittighet i begynnelsen;), tenkte du og du for ei dame som får gjort sååå mye, heldigvis viser det seg at du er som oss andre, hvertfall meg, Hi Hi.
    Håper det går greit med deg etter trening;).
    Ha en fin kveld
    Klem Hilde

    SvarSlett
  18. Ha, ha, morsomt innlegg!!! Gikk fem på jeg og, for så å få meg en god latter. Her har vi en mandag med rot og syk gutt!

    SvarSlett
  19. å, så deilig lesning:)

    Hilsen vaggende høygravid rotete som holder på å selge leiligheten på sandaker nå om dagen...

    SvarSlett
  20. Haha :) Herlig innlegg, Jenny! Du er så tidig!

    SvarSlett
  21. Hehehe...herlig å lese at du er akkurat som oss andre. :)

    I ettermiddag fikk jeg jentene (på 2 og 5) til å vaske vinduene, de elsker det - jeg hater det. Om de ble rene? Veeel... Men bedre, det ble de! Og alle var glade og fornøyde.
    Nå burde jeg ha ryddet kjøkkene, men sitter visst å spiser snop i stedet..

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  22. Hahaha!! Som jag skrattade när jag läste detta! :-)

    SvarSlett
  23. hihi - så fantastisk med en slik respons!! trolig udeilig å vite at jeg ikke er alene ;)

    dere er skjønne!

    Her er det rotete enda. Og jeg er stiv og støl. Vi tar det i morgen vi ;)
    klem

    SvarSlett
  24. Ler... fantastisk bra skrevet! Veldig bra innlegg altså!
    Nyt sofaen med GOOOD samvittighet!

    SvarSlett
  25. He, he... Jeg ble kraftig imponert over alt du kunne rekke på en formiddag, men godt at du er menneskelig du også! Du skriver knakende godt, Jenny! Ha ei strålende uke!

    SvarSlett
  26. Hehe;) You fooled ME! Godt at ingen er perfekte- men nydelige bilder, det har du..rotete eller ikke rotete;)
    Klem

    SvarSlett
  27. He he herlig innlegg. Viktig å bare slappe av også :) Jeg gjør det rett som det er, siden det vørste jeg vet er å rydde og vaske,

    SvarSlett
  28. Herligste innlegget :)
    Vi er mange i samme båt skjønner jeg!
    Det hjelper liksom litt på samvittigheten!

    SvarSlett
  29. Love it! :) Det er virkelig ikkje kritthvite skapdører (mine blir så svarte av fingeravtrykk!) eller at putene ligger på rett plass som betyr noe i livet - sånn egentlig. Sjøl om eg trur vi er velsigna med evnen og muligheten til å glede oss over det estetiske. Og det skal vi få lov til å gjøre - rikelig! Men det vakreste syns eg er å se spor etter levd liv, i klærne som henger over stolen, feks. :)

    Glømte å sei at du har ein nydelig fin liten jr. Glad for at eg fekk et smil av han i forbifarten på søndag! :)

    SvarSlett
  30. Først ble jeg litt blek, så begynte jeg å riste av tilbakeholdt fnising (begynte å lese mens jeg hadde en nokså slapp 2-åring på fanger før i dag...)

    Nydelig innlegg ♥♥♥

    SvarSlett
  31. herlig ærlig blogginnlegg! jeg lo godt:)
    så fin blogg du har!

    SvarSlett

Så hyggelig at du fant veien inn hit! Jeg setter stor pris på at du har lyst å legge igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...