onsdag 16. mai 2012

neglelakk og frigjøring


Den o store bunadsdagen er her. Og pøntes skal det. Her virrer jeg rundt og prøver å ordne hus og hjem og bunader og skjorter og hvite strømpebukser og finsko og kake til barnehagen og.. Ja - det heter ikke 17.mai for ingenting. Det som feires som en frigjøringsdag føles i forkant som alt annet enn frigjøring. Men jeg gleder meg til morgendagen. Pølser og is og hurrarop. Akkurat slik en 17.mai skal være. Og er det noen skrukker på skjorta, hvem bryr seg?

Tilbake til pønten. Nærmere bestemt fingerpønten. For jeg kom over et godt tips her om dagen hva neglelakktørking angår. Jeg er den som alltid har så dårlig tid at neglelakken ikke får tørke ordentlig før jeg fingrer borti ett eller annet. #epic #failure

MEN: da jeg la neglelakk natt til søndag og konf.fest, prøvde jeg følgende: 2 strøk med lakk og så legge hendene i kaldt vannbad. Neglelakken tørket rekordfort! Og siden jeg gikk i seng rett etterpå fikk neglelakken god tid til å herdes. Perfekt for en travel småbarnsmor som ikke har tid til å dolle seg annet enn nattestid :) Kanskje et tips til deg som kommer på kl 23 i kveld at du skulle lakket neglene til frigjøringsdagen?

Ønsker dere alle en fin 17.mai!
Hurrarop fra Supersnella

******
OBSOBS: Ingen retter på meg når jeg kaller 17. mai for frigjøringsdag? ;) Det er vel strengt tatt grunnlovsdagen.. poteto-potato! Frie er vi i alle fall! Hurra!

3 kommentarer:

  1. Du påvirker meg til å bruke neglelakk... er blitt så glad i å bruke det :) Jeg ønsker deg og dine en fin 17.mai helg

    SvarSlett
  2. Smart med kaldt vann! Hvis du har et tips for å legge lakken pent også, tas det i mot. Jeg er nemlig verdens dårligste til å lakke neglene, så det blir bare klarlakk de få gangene jeg lakker, hihi.

    Ha en flott dag i morgen!

    SvarSlett

Så hyggelig at du fant veien inn hit! Jeg setter stor pris på at du har lyst å legge igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...