søndag 18. november 2012

i en kopp



I helgen har jeg vært gressenke, og da måtte kveldene fylles med kos. Oneman juleverksted og prosjekt "lys-i-kopp" ble iverksatt. Og jeg er veldig fornøyd med resultatet.

Koppene er sanket i en håndvending på gjenbruksbutikken - alle de ensomme fikk bli med i kurven.
Så kjøpte jeg veker med lodd i bunn. Disse festet jeg med en dråpe smeltet stearin i bunnen. Videre var det bare å ha stearin oppi et metallkar som jeg satte i vannbad. Jeg brukte både støpestearin kjøpt på panduro, men etterhvert så jeg at jeg hadde for lite, og da knuste jeg noen hvite kubbelys som jeg hadde stående. For å få veken i midten av koppen hadde jeg små trepinner som jeg hvilte veken mot. Vekene mine var nemlig litt stivet opp med stearin fra før. "Myke" veker kan man knyte fast i pinnen som man legger over koppen. Det er også greit å belage seg på at stearinen krymper etter tørking - så etterfylling blir nødvendig i noen tilfeller.

Nå nyter jeg stemning i en kopp og ønsker dere alle en riktig god ny novemberuke.
Snart desember. Favorittmåneden :)

Pusspuss

3 kommentarer:

  1. Det är så fint att stöpa ljus i gamla loppikoppar. Och smart. Det går ju att fylla på om och om igen.

    Ha en fin sändagskväll! //Petra

    SvarSlett
  2. For et genialt julegavetips!
    Stemningsfullt bilde<3

    SvarSlett

Så hyggelig at du fant veien inn hit! Jeg setter stor pris på at du har lyst å legge igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...